Витоша 100 - как я усетих
В100 - 2015 преди старта |
Но нека да се върнем малко назад в историята на В100. Спорно е кога точно се появява за първи път. Някои източници посочват началото на 20 век, а други 70те години на 20 век, но едно е сигурно: в началото идеята е била да се обиколи Витоша за 24 часа с туристически преход. Участниците са били твърде малко и от специализирани дружества или спортни клубове. Краят на 80те години В100 набира популярност, но само за малко, защото след падането на социализма, настъпват бедни години и В100 въобще е забравена. Това продължава до края на 90те години, когато отново се възражда, въпреки че има някои години, когато В100 е на косъм да не се случи. Чак от 2012-2013г. насам, настъпва невиждан за В100 интерес и за първи път през 2013г. участниците са над хиляда, като се включват и колоездачите.
В 100 - 2015, препятствия по трасето |
В 100 - 2015, преди Брезите, на около 70тия км
Учудващо свеж все още.
|
Витоша 100 - 2016, на старта |
Изненадите започват след Тихия кът, с няколко направо екстремни спускания, където най-често чуваната дума е "Ляво, ляво, лявооооо...." Тук вече имаше паднали, контузени, изхвърчали от пътя и тем подобни колоездачи. Всеки обаче ставаше и се стремеше да продължи напред. В един момент се изпречи най-стръмният участък по трасето, където велосипедът се носи на гръб, за около 50 метра. След като мина и това препятствие, излезнахме на доста равната част до Кладница, около 12 км. Всичко щеше да бъде перфектно тук, ако пътеката не беше изключително тясна и нямаше хора, които да те притискат зад гърба. Почти преди Кладница, направо ми стана вече неприятно постоянно някой да напира отзад. Какво пък толкова, дали няколко минути по-рано или по-късно. Спрях на подкрепителния пункт в Кладница, да заредя батериите и след около 5 мин продължих към бариерата на язовир Студена.
Подкрепителен пункт |
След Кладница се минава покрай Делта Хилс и оттук нататък трасето вече не е тясно и колоната зпочва да се разкъсва. Има няколко кални участъци, които тази година бяха ама много кални и поради тази причина имаше водоструйка на следващия подкрепителен пункт Бариерата. Аз подминах водоструйката поради голямата опашка и след още една кратка почивка се захванах с така наречената асфалтова джунгла. Това е асфалтовия път, който продължава след Бариерата и преминава през Боснек и стига до Чуйпетлово. Плавно изкачване, за около 13-14 км. Знаех го отлично от миналите години, при скороходната обиколка. С велосипед бях добре подготвен психически и асфалтовата джунгла не успя да ме пречупи. Поради монотонноста, от време на време просто се изправях на седалката и въртях. Лека-полека пристигнах в Чуйпетлово.
В 100 - 2016, след Ярлово, по време на голямата жега |
Още една пауза за около 5 минути и след това газ към Ярлово, където всъщност дойде най-трудната част от трасето поради още повече кал, камъни на места, рекички и удължението тази година по маршрута на Е4 през Бука Преслап и после спускането към Ярлово. Тук вече започнах да усещам болки в кръста поради неравностите и вибрациите. Спирах на няколко пъти да почивам и да раздвижвам кръста. Като пристигнах в Ярлово, реших да поостана около 10 минути на пункта, за да ми се оправи кръста и чак след това продължих. След Ярлово до Брезите участъкът представлява доста неприятни поляни, изцяло открити, с обилно слънце и кал на места. Има още изкачване, докато се излезе на асфалтовия път при Ярема. Оттам към Брезите има спускане и после пак изкачване. Тук вече аз започнах доста да се загрявам и съответно трябваше да хидратирам. От Брезите до финала трасето най-накрая става почти равно, с малки изкачвания и слизания, освен серпантините над Симеоново, където препоръчвам на всеки любител да слезне от велосипеда и да ги мине на крак. Иначе има голям риск от падане и контузия - серпантините са твърде стръмни.
В 100 - 2016, време за преобличане и презареждане |
КАКВО ПРЕПОРЪЧВАМ НА ВСЕКИ ОТ ВАС, КОЙТО ИСКА ДА ПРОБВА ТОВА ТРАСЕ:
- Пешеходно или с велосипед има голяма разлика. С велосипед натоварването е по-малко, но пък има повече изненади. Обикновено с велосипед, може да се причини доста голяма контузия, докато при пешеходната обиколка рискът е по-малък от големи контузии, но пък натоварването върху стави, мускули, вътрешни органи е много по-значително, отколкото при обиколката с велосипед.
В 100 - 2016, финал: 12:34 |
- Предимството да се пуснете на състезание, е че има подкрепителни пунктове. Вариант е да направите проучвателно трасето по време на състезание, просто без да се състезавате.
В 100 - 2017, в голямата кал |
Смело твърдя, че това е едно от най-значимите за мен трасета и пак ще се връщам по части от него и занапред.
GPS трак
GPS трак
Comments
Post a Comment